Opetuskokemus
Opetuskokemusta minulle on kertynyt vuodesta 2012
lähtien, jolloin toimin sivutoimisena tuntiopettajana Oulun
aikuiskoulutuskeskuksessa. Vuodesta 2014 lähtien olen toiminut Hoitotieteen ja
terveyshallintotieteen tutkimusyksikössä tohtorikoulutettavan, suunnittelijan
sekä yliopisto-opettajan tehtävissä. Olen saavuttanut opetus- ja ohjauskokemusta
hoitotieteen sekä hoitotieteen didaktiikan aine- ja syventävien opintojen
opetuksessa (opintojaksot Liite I) sekä kandidaatti- ja maisteritasoisten opinnäytetöiden
ohjauksessa ja arvioinnissa (Liite II ohjatut opiskelijat ja heidän töidensä
otsikot). Olen työssäni osallistunut opintojen yleisohjaukseen sekä tuutorointiin,
pienryhmäohjauksen koordinointiin ja pienryhmäohjaajien koulutukseen sekä AHOT
-ohjaukseeen ja AHOT -prosessien koordinointiin. Lisäksi olen toiminut terveystieteiden
opettajaopiskelijoiden omaopettajana.
Opetuksen kehittäminen
Opetuksen ja oppimisen jatkuva kehittäminen ja arviointi
on mielestäni välttämätöntä, jotta voidaan vastata kulloisiinkin yhteiskunnan koulutukselle
asettamiin haasteisiin. Omassa työssäni pyrin vastaamaan näihin tarpeisiin ja
kehittämään omaa opetustani sekä osallistumaan myös opetussuunnitelmien
kehittämiseen ja arviointiin. Opetustyöhön liittyen olen osallistunut opetuksen
kehittämiseen tutkimusyksikkö- ja koulutusohjelmatasolla. Työ on sisältänyt kandidaatin
tutkintoon johtavan koulutusohjelman kehittämistä, mihin on kuulunut Opintojen
alkuvaiheen sujuvuuden parantaminen -hanke, jonka tuotoksena syntyi Terveystieteiden
laaja-alainen kandidaatin tutkinto (2013-2014). Tehtävinäni näissä hankkeissa
on ollut uusien opetus- ja ohjaussuunnitelmien laatiminen sekä yhteistyö
yliopiston muiden toimijoiden kanssa. Olen osallistunut myös terveystieteiden maisterivaiheen
opetussuunnitelman kehittämiseen, jossa tehtävinäni on ollut toiminnan
koordinointi ja kehittäminen. Lisäksi olen olut mukana
suunnittelemassa/laatimassa opetussuunnitelmaa yksivuotiselle
kandidaatintutkinnolle Oulun yliopiston terveystieteiden opintoihin, joka
otettiin käyttöön syksyllä 2017.
Työhöni on kuulunut runsaasti opetussuunnitelmatyötä, johon
liittyen itsenäinen aineopintotasoisten opintojaksojen ja opintojakson osien
suunnittelua, toteutusta, arviointia ja kehittämistä sekä koulutusohjelman sekä
opintojaksojen osaamistavoitteiden ja opintokuvausten laatimista, opintojen
mitoittamista sekä kuormittavuuden laskemista. Lisäksi olen koordinoinut ja
kehittänyt opiskelijapalautejärjestelmää tutkimusyksikkötasolla. Tehtäviini on
kuulunut myös Työterveyshuollon osaamista syventävien opintojen (25op)
koordinointi sekä yhteistyö Työterveyslaitoksen edustajien kanssa.
Kommentit
Lähetä kommentti